Riel verder in de beker

Spoordonkse Boys 1

16 september 2018 14:30

Riel had aan een punt genoeg om verder te gaan in de beker. Het kwam in het begin van de tweede helft op een 0-2 achterstand. In de slotfase knokte Riel zich, door twee doelpunten van Robbert Swinkels, terug in de wedstrijd en bereikt hierdoor de volgende ronde van de beker.

Riel speelde de laatste wedstrijd van de poulefase thuis tegen derde klasser Spoordonkse boys. Al in de eerste minuut moest Dave van Berkel, vanuit een vrije trap, gestrekt naar de hoek om een doelpunt te voorkomen. Hierna kreeg Spoordonk nog een aantal corners en kwam Riel maar moeilijk onder de druk uit. In de twintigste minuut raakte de gasten ook nog een keer de lat. De eerste kans van Riel kwam na een half uurtje, een voorzet van Guus Linsen werd door Thomas Broers naast gekopt. Even later kreeg Joris vd Bruggen een kans maar hij twijfelde te lang met uithalen. Ook de gasten scoorde deze helft niet zodat de brilstand met rust op het scorebord stond.

Riel was amper uit de kleedkamer of het kreeg al een tegengoal te verwerken, na matig ingrijpen op een voorzet kon de bal simpel binnengetikt worden. Even later nog een grote kans voor Spoordonk maar de alleen voor de keeper komende spits schoot naast. Na tien minuten de eerste kans voor Riel, bij een voorzet van Jesse vd Corput was er niemand voor de goal waarna de bal van de andere kant door Thomas Broers werd voorgezet op Lucas vd Bruggen helaas ging zijn kopbal naast. Na een kwartier werd er niet goed ingegrepen op rechts waarna de voorzet vrij kon worden ingeschoten, 0-2. Hierna kwam Riel nog een paar keer goed weg dat de gasten niet verder uitliepen. Nadat Dave Bastiaansen, Wouter Wouters en Robbert Swinkels waren ingevallen kreeg Riel weer wat meer grip op de wedstrijd. Halverwege de tweede helft kreeg Robbert Swinkels de bal van Lucas vd Bruggen aangespeeld, hij draaide zich goed vrij en maakte de 1-2. Riel rook hierna bloed en geloofde er weer in. Tony van Noije kopte vanuit een corner net over. Vijf minuten voor tijd werd een vrije trap op de rand van de zestien in de muur geschoten. Kort hierna leek Bram Rutten alleen op de keeper af te gaan maar hij was zo verrast van dit buitenkansje dat hij de bal vergat. In de laatste minuut speelde Thomas Broers Robbert Swinkels in de zestien aan, hij draaide zich wederom goed vrij en maakte de gelijkmaker, 2-2.

Door dit gelijke spel gaat Riel wegens een beter doelsaldo door naar de volgende ronde van de beker. Zondag begint de competitie met een thuiswedstrijd tegen SVG, aanvang 14.30 uur.