Riel wint wederom met 1-0 van Essche Boys

Essche Boys 1 (zon)

31 maart 2019 14:00

Riel begon goed aan deze wedstrijd en kwam, na al een paar kansen te hebben gehad, door een doelpunt van Rick van Berkel op een verdiende 1-0 voorsprong. Het vergat echter meer afstand te nemen waardoor het tot op het laatste moment spannend bleef, maar uiteindelijk wederom drie punten bij kon schrijven.

Riel speelde vandaag net als vorige week tegen Essche Boys, het wilde wat meer laten zien dan bij het vorige treffen. Riel kwam goed uit de startblokken, vanuit de aftrap werd Lars Bokma de diepte ingestuurd zijn voorzet was net te scherp voor Robbert Swinkels. Kort hierna een vrije trap van Thom van Iersel op Rick van Berkel welke net niet tot scoren wist te komen. Even later stuitte Robbert Swinkels na een goede actie op de keeper. Na tien minuten was een vrije trap van Thom van Iersel een makkelijk prooi voor de keeper. Na een klein kwartier gaf Willem van Riel een afgemeten pass op Rick van Berkel welke beheerst afrondde en de 1-0 maakte. Kort hierna een foutje in de verdediging waardoor Essche Boys hun eerste kans kregen maar deze werd gelukkig niet benut. Hierna ging de wedstrijd wat meer op en neer, en schoten de gasten nog een kans naast. Op slag van rust kreeg Rick van Berkel nog een kans maar schoot hij te gehaast waardoor een doelpunt uitbleef en Riel met een minimale voorsprong de rust in ging.

Ook de tweede helft was Riel de betere. Na tien minuten ging een schot van Lars Bokma over. Vijf minuten later werd hij door Rick van Berkel in scoringspositie gebracht maar kwam niet tot afwerken. Halverwege de tweede helft gaat Bram Rutten goed door en geeft een goede pass op Lars Bokma die net naast schiet. Kort hierna moet Dave van Berkel redding brengen op een kopbal van dichtbij op een tegentreffer te voorkomen. Riel gaat steeds meer de lange bal spelen. Thomas Broers wordt de diepte ingestuurd waarop de keeper redding brengt, even later heeft hij ook het schot van Bram Rutten. Essche Boys gaan in de slotfase een op een spelen. Na een dieptepass leek Thomas Broers hiervan te profiteren, hij ging alleen op de keeper af die een overtreding op hem beging, de scheidsrechter zag er tot ieders verbazing echter geen penalty in. De gasten wisten ook deze week niet te scoren zodat Riel wederom met 1-0 wint.

Riel komt hierdoor op gelijke hoogte met Ollandia dat vandaag vrij was, Riel heeft wel een wedstrijd meer gespeeld. Volgende week wederom thuis, dan tegen LSV. Aansluitend is de vrijwilligersmiddag.