Riel wint ook van EDN’56

EDN'56 1 (zon)

30 september 2018 14:30

Wederom een niet  al te hoogstaande wedstrijd vandaag, vooral in de eerste helft was Riel slordig. De tweede helft kwam Riel door doelpunten van Robbert Swinkels en Stijn Rutten op een 0-2 voorsprong. Kort voor tijd werd het 1-2 maar het was te laat voor EDN’56 om het Riel nog lastig te maken zodat Riel ook hun tweede wedstrijd wist te winnen.

Riel speelde vandaag in Haghorst tegen EDN’56, beide ploegen zijn vorig seizoen gedegradeerd uit de vierde klasse zodat ze als gelijkwaardig ingeschat werden. Een rommelige eerste helft vandaag waar beide ploegen veel en onnodig balverlies leden. EDN kreeg de eerste kansjes maar na tien minuten schoot Robbert Swinkels vanuit een lange bal op de keeper. Na vijfentwintig minuten raakte de gastheren de lat. Tien minuten later deed Bram Rutten dit na waarna Robbert Swinkels net te kort kwam voor de rebound. Vijf minuten voor rust werd Tony van Noije geraakt door een tegenstander, Riel voetbalde verder waar het beter de bal had uit kunnen spelen waardoor EDN net voor rust een grote kans kreeg om te scoren. Ze profiteerde echter niet van dit buitenkansje waardoor de ruststand dezelfde was als de beginstand.

De tweede helft een beter Riel en al snel zet Robbert Swinkels Stijn Rutten vrij voor de keeper, zijn inzet gaat over. Even later gaat dezelfde Stijn goed door via de zijkant en brengt Wouter Wouters in stelling maar de keeper brengt redding. Patrick Bastiaansen valt na een kwartier in, vanwege zijn kruisbandblessure heeft hij er een klein jaartje uitgelegen. Na Twintig minuten een schietkans voor Robbert Swinkels dit schot smoort in de zestien. Kort hierna krijgt Riel na een handsbal een penalty, Robbert Swinkels verzilverd deze 0-1. Vijf minuten later beland een kans van EDN in het zijnet. De aanval van Riel die erop volgt wordt door Patrick Bastiaansen naast geschoten. Twintig minuten voor tijd krijgt Lars Bokma na een niet al te slimme overtreding rood en moet Riel met tien man verder. EDN’56 krijgt hierna een paar kansjes maar gaat hier slordig mee om. Tien minuten voor tijd geeft Willem van Riel een pass op Stijn Rutten, deze kapt zijn man uit en maakt de 0-2. In de slotfase krijgt ook EDN, na een Rielse overtreding, een penalty en maken de 1-2. Even leek het hierna uit de hand te lopen maar alles werd toch weer gesust. Het was te laat voor EDN om nog voor een puntje te gaan, dus gaan er weer drie mee naar Riel.

Een prima resultaat voor Riel dat na twee wedstrijden met de volle winst bovenaan in hun klasse staat. Volgende week komt gloria UC op bezoek, aanvang 14.30 uur, tot dan.