Riel komt niet in de problemen tegen Irene.

Irene 1 (zon)

18 november 2018 14:30

Een terechte overwinning voor Riel vandaag. Het gaf zelf vrijwel niets weg en maakte er zelf vier. De eerste helft scoorde Robbert Swinkels tweemaal en Thomas Broers, in de slotfase zette Willem van Riel de 0-4 op het scorebord.

Riel moest op deze kille zondagmiddag aantreden tegen Irene uit Gemonde. Vandaag nam Rens vd Weegen de vlag ter handen. Riel begon slordig aan deze wedstrijd en had regelmatig simpel balverlies. Gaandeweg kwam het beter in het spel met een schietkans voor Patrick Bastiaansen welke naast gaat. Na tien minuten een goede voorzet van Jesse vd Corput deze wordt met een bekeken kopbal door Robbert Swinkels binnen gekopt, 0-1. Tien minuten later pikt Robbert Swinkels de bal van de keeper af maar zijn inzet gaat net naast. Kort hierna een vrije trap voor Riel het schot van Thom van Iersel gaat over. Halverwege de eerste helft stuurt Willem van Riel Thomas Broers de diepte in maar zijn schot gaat net naast. Even later een dubbele een twee tussen Wouter Wouters en Patrick Bastiaansen, eerstgenoemde zet goed voor en Robbert Swinkels maakt zijn tweede, 0-2. In de slotminuut wordt Thomas Broers wederom de diepte ingestuurd, nu is hij wel trefzeker en maakt de 0-3.

Al snel in de tweede helft weer een kans voor Riel Patrick Bastiaansen zet goed voor op Robbert Swinkels maar zijn derde doelpunt blijft uit. Na tien minuten de eerste kans voor Irene maar Dave van Berkel plukt de bal van de vrijstaande aanvaller van zijn voet. Kort hierna kopt Robbert Swinkels een voorzet van Lars Bokma net over. Even later doet Wouter Wouters hetzelfde, hij kopt in vrijstaande positie een corner over. Na twintig minuten wordt vanuit de zestien de bal goed teruggelegd op Wouter Wouters, zijn inzet wordt nipt door de keeper tot corner verwerkt. Vijf minuten voor tijd schiet Lars Bokma een corner vanaf de zestien in, vanuit de rebound maakt de vandaag prima spelende Willem van Riel de 0-4. Patrick Bastiaansen krijgt nog een kopkans na een voorzet van Wouter Wouters maar deze gaat over. De grootste kans van de wedstrijd is voor de mee opgekomen Tony van Noije, in vrijstaande positie schiet hij een voorzet van Jesse vd Corput ruim over. Irene probeerde wel te voetballen vandaag maar het was niet bij machte om het Riel lastig te maken.

Weer drie punten voor Riel vandaag, het blijft op de tweede plek staan aangezien ook Ollandia wist te winnen. Volgende week thuis tegen nummer drie Tuldania, aanvang 14.30 uur.