Riel stelt in tweede helft orde op zaken

OVV'67 1 (zon)

Assist: Stijn Rutten
... (penalty)
... (kopbal)
Assist: Stijn Rutten
Bram Rutten (kopbal)
Assist: Rob Wevers

28 oktober 2018 14:30

Riel begon goed en kwam al snel door Jesse vd Corput en Thomas Broers op 0-2. Hierna zakte het echter weg en liet de tegenstander met twee doelpunten terugkomen in de wedstrijd. De tweede helft wist Riel dit door doelpunten van Robbert Swinkels en Bram Rutten ongedaan te maken en was de 2-4 winst een feit in een matige wedstrijd.

Riel moest vandaag naar Oosteind om tegen laagvlieger OVV’67 hun zesde competitiewedstrijd te spelen. Op een guur sportpark begon Riel goed aan de wedstrijd. Na drie minuten komt Thomas Broers vanuit Na tien minuten de eerste kans voor O een lange bal van Dave van Berkel al oog in oog met de keeper maar deze trekt aan het langste eind. Amper een minuut later is het wel raak, Thomas Broers kopt op de paal waarna Jesse vd Corput alsnog weet te scoren 0-1. Na tien minuten de eerste kans voor OVV, een schietkans vanuit een corner gaat net naast. Vijf minuten later gaat Stijn Rutten goed door en zet voor op Thomas Broers die de 0-2 maakt. Hierna zakt Riel weg en komt het steeds meer onder druk. Na een handsbal in de zestien krijgt OVV na een strafschop welke benut wordt, 1-2. Vijf minuten voor rust krijgt OVV een discutabele vrije trap welke wordt binnengekopt, 2-2. Hierna lopen de gemoederen even op nadat Robbert Swinkels een tik in zijn gezicht kreeg, de scheidsrechter bestraft dit met geel. De vrije trap die hierop volgt beland bij de keeper in zijn handen.

De tweede helft pakt Riel de draad weer op, na vijf minuten zet Stijn Rutten wederom goed voor op Thomas Broers maar deze gaat net over. Een minuut later raakt Jesse vd Corput de kruising, kort hierna krijgt hij weer een schietkans welke de keeper loslaat maar Riel net te laat voor de rebound is. Na tien minuten een counter voor OVV waarbij ze de lat weten te raken. Na een kleine twintig minuten komt Riel dan toch op voorsprong, Robbert Swinkels kopt een voorzet van Stijn Rutten beheerst in, 2-3. Even later weet de keeper van OVV de bal na een vrije trap van Dave Bastiaansen uit de kruising te plukken. Halverwege de tweede helft weer een kans voor Jesse vd Corput welke de keeper heeft. Jesse had er vandaag minimaal een paar meer moeten en kunnen maken! Een kwartier voor tijd een voorzet op maat van Rob Wevers welke door Bram Rutten binnen gekopt wordt 2-4.  Kort hierna gunt Robbert Swinkels Patrick Bastiaansen zijn goaltje maar zijn de keeper steekt hier een stokje voor. Even later wordt Jesse vd Corput door de keeper onderuitgehaald maar de scheidsrechter wuifde dit weg. In de slotfase krijgen Hero Maas en Robbert Swinkels nog de mogelijkheid om te scoren maar beide lieten dit na waardoor de uitslag 2-4 bleef.

Wel een terechte overwinning voor Riel maar het heeft het zichzelf wel erg moeilijk gemaakt door OVV terug in de wedstrijd te laten komen. Aangezien Ollandia wederom ruim wist te winnen blijft Riet tweede op de ranglijst. Volgende week thuis tegen SVSOS, aanvang 14.30 uur.