Riel blijft winnen.

SVSOS 1 (zon)

4 november 2018 14:30

Riel kwam in de eerste helft via een penalty van Robbert Swinkels op 1-0. Kort na rust werd deze voorsprong door SVSOS tenietgedaan. Door doelpunten van Patrick Bastiaansen en Wouter Wouters pakte Riel met 3-1 alsnog de volle buit.

Na een minuut stilte ter nagedachtenis van het overlijden van Franco Fadda begon Riel onder prima omstandigheden aan de wedstrijd tegen SVSOS uit Biest-Houtakker. Na vijf minuten de eerste kans voor Riel, vanuit een corner schiet Bram Rutten naast. Even later brengt Bram Jesse vd Corput in stelling maar zijn inzet wordt tot corner verwerkt. Kort hierna rolt een schot van Bram Rutten, na wat gegrabbel van de keeper, via de paal tot corner. Halverwege de eerste helft schiet Robbert Swinkels een vrije trap net naast. Ook kopt hij in vrijstaande positie een corner over. Na vijfentwintig minuten krijgt Riel, na een overtreding van de keeper, een penalty welke door Robbert Swinkels feilloos ingeschoten wordt, 1-0. Vijf minuten voor rust krijgt Patrick Bastiaansen een schietkans die via een speler net naast gaat. Dan de eerste grote kans voor SVSOS maar het schot gaat net naast. In de laatste minuut raakt Jesse vd Corput na een combinatie met Patrick Bastiaansen de onderkant van de lat, helaas was er geen VAR aanwezig zodat er niet teruggekeken kon worden of de bal al dan niet over de lijn was.

Als snel in de tweede helft kwam SVSOS na een goede aanval op gelijke hoogte, de bal werd van dichtbij ingeschoten, 1-1. Riel bleef de betere maar SVSOS kreeg nog een prima kans om op voorsprong te komen, gelukkig werd deze niet goed afgewerkt. Na een uur kwam Riel na een aanval uit het boekje weer op voorsprong, Thomas Broers zette goed voor waarna Patrick Bastiaansen de bal binnenschoot, 2-1. Tien minuten voor tijd komt Tom van Iersel in scoringspositie maar zijn inzet wordt gekeerd. Vijf minuten later is het wel raak, vanuit een corner maakt Wouter Wouters de bevrijdende 3-1. In de slotfase moet Dave van Berkel nog een paar reddingen brengen om de gasten niet terug in de wedstrijd te laten komen. Vanuit de counter krijgt Riel nog een kans om verder uit te lopen maar hier wordt slordig mee omgegaan zodat de uitslag 3-1 blijft.

Prima overwinning voor Riel maar het had wel de nodige moeite met de kort dekkende tegenstander. Omdat Ollandia ook blijft winnen zijn er op de ranglijst geen verschuivingen in de top en blijft Riel tweede. Volgende week geen competitie, Riel speelt voor de beker thuis tegen Were Di aanvang 14.30 uur. Na de wedstrijd was er in de kantine Oktoberfest. De spelers van SVSOS bleven hierbij aanwezig, ook kwam OVC’26 en GSBW nog op bezoek.