Riel maatje te groot voor Gloria UC

Gloria UC 1

19 mei 2019 14:30

Na een matige start kwam Riel in het slot van de eerste helft door doelpunten van Jesse vd Corput en Lars Bokma op een 0-2 ruststand. De tweede helft liep Riel vrij makkelijk uit naar 0-6. Doelpuntenmakers deze helft waren Bram Rutten, Patrick Bastiaansen, Rick van Berkel en Lars Bokma.

Riel moest hun voorlaatste competitiewedstrijd uit naar middenmoter Gloria UC uit Baarle-Nassau. De opening is matig en doet Gloria UC niet onder voor Riel, het krijgt zelf na foutjes in de Rielse defensie een paar kansjes om de score te openen. Riel neemt stilaan het initiatief over, het afstandsschot van Willem van Riel gaat over. Een voorzet van Bram Rutten wordt door de keeper onschadelijk gemaakt voordat het een medespeler bereikt. Hierna wordt een vrije trap van Dave Bastiaansen door Tony van Noije net over gekopt. Tien minuten voor de rust wordt een stiffie van Bram Rutten ook gekeerd, de rebound schiet Patrick Bastiaansen over. Even later stuurt Bram Rutten Jesse vd Corput de diepte in, deze werkt met een bekeken schot goed af en maakt de 0-1. Amper een minuut later is het weer raak, Jesse gaat goed door en zet voor op Lars Bokma die de 0-2 maakt. Gloria lijkt terug te komen maar het schot gaat net naast. In de slotminuut brengt Rick van Berkel Patrick Bastiaansen nog in stelling maar laatstgenoemde weet de bal niet goed te raken.

Riel komt goed uit de kleedkamer, al na twee minuten stuit Rick van Berkel na een voorzet van Lars Bokma op de keeper. De corner die hierop volgt wordt door Bram Rutten binnengekopt, 0-3. Vijf minuten later weer een voorzet van Lars, deze wordt door de keeper onschadelijk gemaakt voordat deze Bram bereikt. Even later een schot van de ingevallen Thomas Broers wat net naast gaat. Kort hierna wordt Jesse in de zestien onderuitgehaald maar de scheids ziet er geen penalty in. Halervewege de tweede helft een vrije kopbal voor de thuisploeg welke net naast wordt gekopt. Na een half uur maakt Patrick Bastiaansen een actie van Thomas Broers goed af en schiet de 0-4 binnen. Tien minuten voor tijd ontloopt Robbert Swinkels de buitenspelval goed, hij is niet zelfzuchtig en legt breed op de meegelopen Rick van Berkel die 0-5 maakt. Twee minuten later is het weer raak, Lars Bokma speelt zich goed vrij en schiet van afstand de 0-6 binnen. Hierna krijgt Riel nog wat kansjes maar weet niet meer te scoren.

Een prima resultaat vandaag, Riel komt hierdoor drie punten voor op Ollandia en heeft al zeker de tweede plek, wat recht geeft op nacompetitie, in handen. Riel wil natuurlijk meer, na 43 jaar weer eens kampioen worden! Het heeft hiervoor volgende week aan een punt genoeg in de thuiswedstrijd tegen Ollandia. Riel kan natuurlijk de nodige support gebruiken om dit te realiseren, dus tot zondag aanvang 14.30 uur.