Riel ook de baas over Gloria UC

Gloria UC 1

5e klasse C

7 oktober 2018 14:30

Riel maakte vandaag tegen Gloria UC via Peter de Weert al snel de 1-0. Hierna was Gloria voetballend de betere zonder echt kansen te creëren. De tweede helft nam Riel het initiatief weer in handen en liep door doelpunten van Peter de Weert en Jesse vd Corput uit naar een verdiende 3-0 overwinning.

Riel mistte vandaag nogal wat basisspelers, topscoorder Robbert Swinkels was toe aan vakantie, Tony van Noije liep donderdag op de training een enkelblessure op en Lars Bokma kreeg twee wedstrijden schorsing na zijn rode kaart van vorige week. Hierdoor werd besloten Peter de Weert nog maar eens op te roepen. Dit pakte goed uit want na twee minuten wist hij na een pass van Bram Rutten al de 1-0 te maken. Na tien minuten kwam Riel goed weg met een schot op de lat. Vijf minuten later moest Dave van Berkel nog een vrije trap tot corner verwerken. Hierna een beter voetballend Gloria UC maar verder dan de zestien meter kwamen ze niet meer. Riel kreeg nog wel een aantal mogelijkheden maar deze werden allen gemist.

De tweede helft nam Riel het heft weer in handen en na vijf minuten raakte Peter de Weert vanuit een corner de paal. Kort hierna een voorzet van Jesse vd Corput op Thomas Broers, zijn inzet wordt door de keeper geweerd maar Peter de Weert weet de rebound alsnog binnen te koppen, 2-0. Tien minuten voor tijd brengt Tom Tülkens met een steekpass Jesse vd Corput in scoringspositie, hij blijft rustig en maakt beheerst de 3-0. Even later mag Rens Wouters invallen en maakt hiermee zijn debuut in een officiële wedstrijd. Vijf minuten voor tijd een afstandsschot van Tom van Iersel waarop de keeper zich verkeek en deze inzet maar nipt tot corner kan verwerken. De corner die hieruit voorkwam werd door de vrijstaande Dave Bastiaansen finaal gemist waardoor de eindstand 3-0 bleef.

De derde overwinning alweer voor Riel en blijft koploper met twee punten voorsprong op Ollandia waar het volgende week naar toe moet, aanvang 14.30 uur.