Riel nog niet ontwaakt uit winterslaap

Irene 1 (zon)

... (e.d.)
... (schot)
... (schot)
... (penalty)
... (penalty)

3 februari 2019 14:30

Riel kwam na een half uur door een doelpunt van Robbert Swinkels en een eigen goal op een 2-0 voorsprong. Hierna gaf het alles uit handen en stond binnen een kwartier op een 2-3 achterstand. Binnen vijf minuten na rust kreeg het er nog twee om de oren en keek het tegen een 2-5 achterstand aan. In de slotfase maakte Wouter Wouters er nog 3-5 van maar meer zat er voor Riel niet in en ging Irene met de verdiende drie punten naar huis.

Na een paar verloren oefenwedstrijden tegen GSBW en Merlijn begon voor Riel vandaag de competitie weer. Het team van Nick van Vugt, die afgelopen week zijn contract met een jaar verlengd heeft, begon stroef aan de wedstrijd tegen Irene uit Gemonde. Na vijf minuten komt Jesse vd Corput na een pass van Bram Rutten dreigend in de zestien maar doet er te weinig mee. Even later kopt Robbert Swinkels een corner van dichtbij in waar de keeper redding op brengt, ook de rebound is voor laatstgenoemde. Hierna krijgt Irene een paar kansen waar Dave van Berkel goed redding op brengt. Ook koppen ze nog een keer op de lat. Na een half uur weer een kans voor de gasten maar vanuit de aanval die hierop volgt maakt Robbert Swinkels de 1-0. Vanaf de aftrap wordt de bal door Irene terug op hun keeper gespeeld deze wordt verrast door een “polletje” met de 2-0 tot gevolg. Vijf minuten later een diep gespeelde vrije trap van Irene die goed wordt afgewerkt 2-1. Kort hierna slordig balverlies van Riel en vanuit een snelle omschakeling wordt het 2-2. Net voor rust brengt Dave van Berkel goed redding op een inzet van dichtbij, tot ieders verbazing legt de scheidrechter hierna de bal op de stip, en maakte Irene vanaf elf meter de 2-3.

Het was de bedoeling van Riel om na rust wat hoger druk te gaan zetten, het pakte echter anders uit, na wederom goed keeperswerk kwam de bal ongelukkig tegen een been van een Riel speler en rolde deze over de lijn 2-4. Drie minuten later gaat een schot van Patrick Bastiaansen via een been net naast. Na tien minuten maakt een verdediger van Riel een beginnersfout, pingelen rond de zestien, hij verliest dan ook de bal en begaat een overtreding met een penalty tot gevolg. Deze wordt onberispelijk binnen geschoten 2-5. Riel komt hierna steeds minder aan voetballen toe en vrijwel iedereen speelt onder hun niveau met veel balverlies tot gevolg. Na een van de spaarzame mogelijkheden wordt een kopbal van Patrick Bastiaansen van de lijn gehaald. Een kwartier voor tijd maakt Wouter Wouters na een combinatie door het midden de 3-5. Riel probeert hierna nog wel maar verder dan een schot van Robbert Swinkels en een stiffie van Dave Bastiaansen komt het niet meer. Eindstand 3-5.

Vandaag was Irene de terechte winnaar al maakte Riel het hun wel erg makkelijk. Volgende week uit naar SVG dat vandaag met 6-1 van koploper Olandia verloor, Riel staat daardoor op acht punten achterstand met een wedstrijd minder. De wedstrijd tegen SVG begint zoals gewoonlijk om 14.30 uur.