Riel pakt koppositie na overwinning op LSV

LSV 1 (zon)

16 december 2018 14:15

Riel boekte een zakelijke overwinning uit bij LSV. De eerste helft maakte Jesse vd Corput de 0-1. De tweede helft liep Riel door doelpunten van tweemaal Robbert Swinkels en een van debutant Serge vd Corput uit naar 0-4. In de slotfase maakte LSV nog de 1-4.

De wedstrijd van Riel uit in Lennisheuvel ging enigszins verrassend toch door na de sneeuwval van de nacht ervoor. Het veld was wel wat wit maar was redelijk bespeelbaar. Riel opende redelijk en speelde veelal op de helft van de tegenstander. Na tien minuten de eerste kans voor Riel, na een bijna eigen goal kwamen de beide Basjes net te laat om van dit misverstandje te profiteren. Na een kwartier was het wel raak Lars Bokma zette goed voor waarna Jesse vd Corput van dichtbij de 0-1 maakte. Hierna een slordiger Riel wat vaak onnodig balverlies leed. Tien minuten voor tijd een kans voor LSV, een inzet van dichtbij wordt goed door Dave van Berkel tot corner verwerkt. Het afstandsschot vanuit deze corner beland op de lat.

LSV komt beter uit de rust dan Riel en is de eerste vijf minuten de bovenliggende partij zonder echt kansen te krijgen. De eerste kans voor Riel is een stiffie van twintig meter van Lars Bokma wat op de lat beland, de rebound wordt overgeschoten. Na tien minuten een combinatie tussen Lars Bokma en Jesse vd Corput, laatstgenoemde zet goed voor waarna Robbert Swinkels van dichtbij de 0-2 maakt. Hierna moet Dave van Berkel nog een keer redding brengen om de aansluitingstreffer van LSV te voorkomen. Na een half uur vanuit een counter een schietkans van Robbert die tot corner wordt verwerkt. Deze corner kopt Bram Rutten op de lat. Tien minuten voor tijd maakt Serge vd Corput zijn debuut voor Riel 1. Amper in het veld krijgt hij de bal van Robbert op een presenteerblaadje en maakt hij de 0-3. Hierna krijgt Hero Maas nog een paar goede kansen voor Riel maar hij stuit telkens op de keeper. Vijf minuten voor tijd stuurt Dave Bastiaansen Hero Maas de diepte in, zijn voorzet wordt door Robbert Swinkels binnengeschoten, 0-4. Kort voor tijd krijgt LSV een vrije trap welke wordt binnengekopt, Riel stond erbij en keek ernaar, 1-4. Hierna krijgt Riel nog een paar kansjes waarbij LSV overtredingen niet schuwde, dit tot ergernis van de scheids die er maar snel een eind aan maakte en affloot.

Door deze overwinning en de afgelasting van Ollandia neemt Riel met een wedstrijd meer de koppositie over en gaat met een goed gevoel de winterstop in. De eerstvolgende competitiewedstrijd is 20 januari thuis tegen Essche Boys.