Riel werkt aan doelsaldo

The White Boys 1 (zon)

14 april 2019 14:30

J.J.M. (Job) Verhagen

Riel had vandaag een makkelijk middagje bij The White Boys, na een onvervalste hattrick van Robbert Swinkels zorgde Jesse vd Corput en Rick van Berkel voor de 0-5 ruststand. Na de thee scoorden Robbert Swinkels, Lars Bokma en Stijn Rutten tweemaal. Patrick Bastiaansen, Tony van Noije en Jesse vd Corput wisten nog een maal het net te vinden. Voor wie de tel kwijt is, het werd uiteindelijk 0-14.

Riel moest vandaag uit naar Waspik tegen het Poolse elftal van The White Boys. Nu hadden ze wel een elftal bij elkaar kunnen krijgen in tegenstelling tot vorige week waarvoor het drie punten in mindering heeft gekregen en hierdoor de hekkensluiter is. Riel greep de tegenstander meteen bij de strot en liet de hele wedstrijd niet meer los. Na vijf minuten verraste Robbert Swinkels de keeper met een onverwachts afstandsschot en maakte de 0-1. Amper vijf minuten later nam hij een vrije trap van vijfentwintig meter, via de lat en de keeper belande deze in de goal 0-2. Halervewege de eerste helft zette Rick van Berkel goed door, zijn voorzet op Robbert Swinkels was op maat 0-3. Hierdoor was zijn hattrick een feit. Twee minuten later was het alweer raak, een pass van Robbert werd door Jesse vd Corput afgerond 0-4. In de slotminuut maakte Rick van Berkel na een pass van wederom Robbert de 0-5 ruststand.

In het begin van de tweede helft kreeg The White Boys hun enige kans, deze werd van dichtbij overgeschoten. Hierna was het weer Riel wat de klok tikte. Een lange bal van Willem van Riel werd beheerst door Robbert Swinkels afgerond 0-6. Na een kwartier een goede bal van Patrick Bastiaansen op Lars Bokma, hij mist oog in oog met de keeper maar Patrick maakt alsnog de 0-7. Drie minuten later weet Lars Bokma wel het net te vinden, hij kopt een vrije trap van Jesse vd Corput binnen 0-8. Amper twee minuten later zet Lars Bokma goed voor op Robbert Swinkels die met zijn vijfde de 0-9 maakt. Na een half uur geeft Robbert Swinkels goed af op Tony van Noije de 0-10 maakt. Amper twee minuten later is het weer raak, Willem van Riel geeft een afgemeten pass op Jesse vd Corput die de 0-11 maakt. Hierna valt een speler van de gastheren uit waardoor ze met een man minder komen te staan. Tien minuten voor tijd is het Stijn Rutten die met een afstandsschot de 0-12 op het scorebord zet. De scheidsrechter wil de wedstrijd al affluiten, maar hij heeft vergeten in de rust de tijd stil te zetten en komt hierop terug. Kort voor tijd een pass van Robbert op Stijn Rutten die de 0-13 maakt. Tot overmaat van ramp voor de thuisploeg valt hierna de keeper nog uit waardoor ze nog maar met negen man staan. In de slotminuut maakt Lars Bokma na een voorzet van Stijn Rutten de 0-14 waar het bij blijft. Riel heeft natuurlijk ook nog wat kansen gemist zodat de uitslag nog hoger uit had kunnen vallen.

Een prima resultaat van Riel vandaag al moet wel gezegd worden dat hun geen strobreed in de weg gelegd werd. Het maakt in een klap het verschil in doelsaldo met Ollandia, dat wederom gelijkspeelde, ongedaan. Er rest Riel nog drie wedstrijden, Tuldania, Gloria UC en Ollandia en heeft alles in eigen hand. De volgende wedstrijd staat voor Riel pas 12 mei op het programma, uit naar nummer drie Tuldania wat ook nog in de race is.