Riel doet goede zaken in kampioenrace

Tuldania 1

12 mei 2019 14:00

Tegen de nummer drie Tuldania kwam het door doelpunten van Robbert Swinkels en tweemaal Jesse vd Corput op een comfortabele 0-3 voorsprong. Tuldania kwam nog terug naar 2-3 maar Riel hield in de slotfase stand en ging met de drie punten naar huis en neemt de koppositie weer over van Ollandia.

Riel speelde vandaag onder prima omstandigheden in Esbeek de topper tegen de mede kampioenskandidaat Tuldania. De eerste kans was voor de thuisploeg na een foutje in de verdediging maar hier werd niet uit gescoord. Na vijf minuten stuurt Robbert Swinkels Lars Bokma de diepte in maar op zijn inzet brengt de keeper redding. Kort hierna een afstandsschot van Robbert wat net naast gaat. Na een kwartier krijgt Riel een penalty na een handsbal, Robbert Swinkels benut deze en maakt de 0-1. Even later laat de keeper van de thuisploeg vanuit een corner de bal los waarvan niet geprofiteerd wordt. Halervewege de eerste helft wordt een lange bal door Riel verkeerd beoordeelt, gelukkig kan de inzet nog net weggewerkt worden. Hierna ging het spel op en neer zonder dat er grote kansen gecreëerd werden. In de slotfase komt Lars Bokma na goed doorzetten oog in oog met de keeper maar zijn schot gaat net naast.

Riel begint sterk aan de tweede helft en krijgt al snel een paar corners waar niets mee wordt gedaan. Bart Rutten schiet na een goede solo maar zijn schot is een prooi voor de keeper. Even later Stuurt Dave Bastiaansen Bart de diepte in maar deze heeft net te weinig tijd om tot een schot te komen. Na een kwartier zet Bart Rutten, na een prima aanval, Patrick Bastiaansen vrij voor de keeper welke nog nipt redding kan brengen maar de rebound wordt door Jesse vd Corput binnengeschoten 0-2. Kort hierna moet Dave van Berkel redding brengen om de aansluitingstreffer van Tuldania te voorkomen. Vijf minuten na zijn eerste goal werkt Jesse vd Corput een voorzet van Bart Rutten prima af en zet de 0-3 op het scorebord. Een kwartier voor tijd krijgt Tuldania een strafschop na een overtreding en wordt het 1-3. Vijf minuten voor tijd maakt Tuldania vanuit een doorgekopte corner de 2-3. De gastheren proberen nog de gelijkmaker te forceren maar Riel houdt zijn hoofd erbij en laat dit niet gebeuren. Na vijf extra minuten fluit de goed leidende scheidsrechter af en kan Riel weer drie punten bijschrijven.

Met nog twee wedstrijden te gaan neemt Riel de koppositie weer over van Ollandia, en heeft alles in eigen hand. Het heeft nog vier punten nodig om kampioen te worden. Volgende week weer een uitwedstrijd dan tegen Gloria UC aanvang 14.30 uur.

Klik HIER voor foto's.