Riel pakt draad weer op tegen FC Drunen

FC Drunen 1 (zon)

21 oktober 2018 14:30

Riel speelde een prima eerste helft tegen FC Drunen. Dave Bastiaansen en tweemaal Robbert Swinkels zorgden voor een 3-0 ruststand. Na rust kreeg Riel nog legio kansen om verder uit te lopen maar de scherpte was er niet meer. De gasten wisten bij een van de zeer spaarzame kansen wel het net te vinden waardoor de uitslag 3-1 werd.

Vandaag speelde Riel thuis tegen de nummer laatst FC Drunen. Riel begon sterk aan de wedstrijd en hield de gasten goed onder druk. Na vijf minuten de eerste kans voor Dave Bastiaansen maar het wachtte te lang met uithalen. Na ruim tien minuten een voorzet van de goed opgekomen Guus Linssen waarop Patrick Bastiaansen net te laat komt. Na een kwartier pikt Dave Bastiaansen de bal op het middenveld op waarna hij door de verdediging slalomt en de 1-0 binnenschiet. Tien minuten later maakt Robbert Swinkels na een voorzet van Tom van Iersel beheerst de 2-0.  Kort hierna zet Thomas Broers Joris vd Bruggen voor de keeper, hij kan de inzet nog keren maar in de rebound maakt Robbert Swinkels de 3-0.  Amper een paar minuten later kopt Bram Rutten vanuit een corner net naast. Even later is Robbert dichterbij maar hij kopt een voorzet van Guus Linssen op de lat. In de slotminuut van de eerste helft de eerste kans voor Drunen maar de bal wordt finaal gemist.

Riel gaat de tweede helft verder waar het mee geëindigd is kansen creëren. Joris vd Bruggen krijgt na vijf minuten al een kans waar hij helaas te weinig mee doet. De voorzet van Tom van Iersel die hierop volgt wordt door Wouter Wouters net over gekopt. Na tien minuten krijgt Robbert Swinkels de bal van Bram Rutten in de zestien aangespeeld maar ook de topscoorder van Riel kan missen. Na een kwartier is Riel bij een counter van Drunen even niet bij de les waardoor de gasten 3-1 scoren. Riel zakt na deze onverwachte tegentreffer wat weg. Tien minuten voor tijd maakt de van VOAB overgekomen Rob Weevers zijn debuut voor de Rielse hoofdmacht. Hij krijgt na vijf minuten, vanuit een voorzet op maat van Guus Linssen, al een grote kans om te scoren maar de bal gaat net naast. In de slotminuut nog een afstandsschot van Bram Rutten dat net overgetikt wordt. Kansen genoeg voor Riel deze helft maar de scherpte ontbrak na de comfortabele ruststand waardoor het bij 3-1 bleef.

Een veel beter Riel vandaag wat eigenlijk meer aan hun doelsaldo had moeten en kunnen werken. Door het verlies van Tuldania stijgt Riel weer een plaatsje op de ranglijst naar de tweede plek achter Ollandia. Volgende week de uitwedstrijd tegen de nummer voorlaatst OVV’67 uit Oosteind aanvang 14.30 uur.