Riel de gelukkigste in Esch

Essche Boys 1 (zon)

24 maart 2019 14:00

Een matige wedstrijd vandaag waar door beide teams maar weinig kansen gecreëerd werden. Riel kwam vrij gelukkig aan de treffer door Jesse vd Corput en won met 0-1.

Riel speelde vandaag tegen middenmoter Essche Boys. De eerste kans was voor Riel na een scherpe voorzet van Lars Bokma. Kort hierna krijgt de thuisploeg ook een kans welke naast gaat. In het vervolg gaat het spel op en neer zonder kansen aan beide zijden. Dit is een slordige fase met veel onnodig balverlies. Halervewege de eerste helft moet Dave van Berkel redding brengen op een schot na een corner om een achterstand van Riel te voorkomen. Na een half uur heeft Essche Boys de nodige moeite met een indraaiende corner van Rick van Berkel. Hier bleef het bij en de ruststand was dan ook 0-0.

De tweede helft speelde zich wat meer af op de helft van de tegenstander. Na tien minuten kopt Robbert Swinkels een vrije trap van Jesse vd Corput naast. Vijf minuten later was Jesse na een pass van Patrick Bastiaansen dicht bij de 0-1 maar zijn schot wordt goed door de doelman verwerkt. Even later gaat de doelman wel de fout in, een terugspeelbal schiet hij tegen de goed doorgelopen Jesse vd Corput aan, waarna de bal over de lijn rolt en Riel op 0-1 komt. Tien minuten voor tijd komt Riel na een hamstringblessure van Bart Rutten met tien man te staan en moet het nog alle zeilen bijzetten om de overwinning over de streep te trekken. Kort voor tijd krijgt Essche Boys nog een kans op de gelijkmaker maar deze wordt naast gekopt en gaan de drie punten mee naar Riel.

Een wedstrijd om snel te vergeten maar wel drie punten. Riel loopt twee punten in op koploper Ollandia welke gelijkspeelde tegen SVSOS. Riel mag volgende week op herhaling tegen Essche Boys, aanvang 14.30 uur.